Polityka Zwrotów

Niniejsza Polityka Zwrotów określa zasady dotyczące zwrotu środków za płatne usługi oferowane w ramach katalogu firm olimilo.pl (dalej "Katalog"). Poniższe postanowienia są zgodne z obowiązującym prawem polskim, w szczególności z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.

1. Prawo do odstąpienia od umowy (dotyczy konsumentów)

Zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta, użytkownik będący konsumentem, który zawarł z nami umowę na odległość (np. poprzez stronę internetową Katalogu) ma prawo odstąpić od tej umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, konsument zobowiązany jest poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

 

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać na adres:

 

Fenix Trading sp. z o.o.

05-124, Skrzeszew, ul. Spokojna, 55E

Formularz kontaktowy

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

 

2. Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta, zwrócimy konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o decyzji konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

 

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

 

3. Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy

Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

 
  • o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  •  
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  •  
  • W przypadku płatnych usług oferowanych w Katalogu, które są w pełni wykonane za wyraźną zgodą konsumenta (np. jednorazowe płatne wyróżnienie profilu firmy, natychmiastowy dostęp do płatnych funkcji), prawo do odstąpienia od umowy może nie przysługiwać. Każdorazowo informacja o braku prawa do odstąpienia będzie wyraźnie komunikowana przed dokonaniem płatności.

4. Reklamacje dotyczące płatnych usług

W przypadku, gdy płatna usługa świadczona w ramach Katalogu jest niezgodna z umową, użytkownik ma prawo złożyć reklamację. Reklamację można złożyć w formie pisemnej na pony wyżej adres, lub drogą elektroniczną na stronie Kontakt.

Reklamacja powinna zawierać dane identyfikacyjne użytkownika, opis nieprawidłowości oraz żądanie użytkownika (np. doprowadzenie usługi do stanu zgodnego z umową, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile jest to możliwe w danej sytuacji).

Rozpatrzymy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformujemy użytkownika o sposobie jej rozstrzygnięcia.

5. Zwrot środków w przypadku reklamacji

W przypadku uznania reklamacji za zasadną i odstąpienia od umowy z powodu niezgodności usługi z umową, zwrócimy użytkownikowi uiszczoną płatność niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji. Zwrot środków nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez użytkownika w pierwotnej transakcji, chyba że użytkownik wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.

 

6. Kontakt

Wszelkie pytania dotyczące niniejszej Polityki Zwrotów oraz kwestii związanych z płatnościami i zwrotami prosimy wysyłać na stronie : Kontakt.

Data ostatniej aktualizacji: 07.05.2025